Vidste du?

Om telefonbetjening

I Byens Bedste Mægler har vi i 2016 gennemført mere end 1000 mystery opkald til mæglere i hele landet.
Der er meget stor forskel på den oplevelse købere og sælger får i telefonen og det er tankevækkende da
ét enkelt opkald kan have en værdi på mere end kr. 100.000 – hvis køber også er sælger eller omvendt.

Brug 5 min. på at reflektere over, hvad du gør, og hvordan du ønsker at fremstå hos dine købere.

VIDSTE DU…?

at i 4 ud af 10 opkald ringer telefonen mere end 3 gange
at i 8 ud af 10 opkald får køber og sælger en god oplevelse i telefonen
at i 3 ud af 10 opkald får køber og sælger en rigtig god oplevelse i telefonen
at i 5 ud af 10 opkald spørger medarbejderen til kundens navn igen
at i 8 ud af 10 opkald bruger medarbejderen upersonlige udtalelser (man kan, hvad var det nu du hed, mm)
at i 9 ud af 10 opkald siger en sagsbehandler “jeg er jo ikke mægler…” i stedet for “det er Daniel der ved mest om… vil du tale med ham?”
at i 3 ud af 10 opkald har medarbejderen så travlt at kunden bliver bedt om at sende en mail
at i 3 ud af 10 opkald fra købere spørger medarbejderen ind til nuværende finansiering (bank)
at i 2 ud af 10 opkald fra købere spørger medarbejderen ind til køberbevis (hvad køber er godkendt til)
at i 1 ud af 10 opkald fra købere forsøger medarbejderen at sælge en henvisning til samarbejdspartner (bank)
at i 4 ud af 10 opkald fra købere begynder medarbejderen at skrive køber i køberkartotek, uden accept fra køber
at i 4 ud af 10 opkald fra købere tilbyder medarbejderen at skrive køber op i køberkartotek
at i 1 ud af 10 opkald fra købere skaber medarbejderen værdi om at blive skrevet op i køberkartoteket (hvad betyder det for køber)
at i 5 ud af 10 opkald fra købere spørger medarbejderen ind til nuværende boligtype/situation (ejer/leje/til salg)
at i 3 ud af 10 opkald fra købere forsøger medarbejderen at fiske en salgsvurdering (hvis dette er muligt)
at i 5 ud af 10 opkald fra sælger om salgsvurdering, stiller medarbejderen spørgsmålene “hvorfor skal I sælge og hvad skal I så nu?”
at i 2 ud af 10 opkald fra sælger om salgsvurdering, spørger medarbejderen om begge parterne er tilstede/hjemme på vurderingen
at i 9 ud af 10 opkald fra sælger om salgsvurdering, siger medarbejderen af salgsvurderingeren tager ca. 1 time
at i 2 ud af 10 opkald fra sælger om salgsvurdering, sætter medarbejderen scenen for salgsvurderingen (processen, forventninger)
at i 2 ud af 10 opkald fra sælger om salgsvurdering, spørger medarbejderen ind til sælgers egne forventninger til pris på boligen
at i 2 ud af 10 opkald fra sælger om salgsvurdering, spørger medarbejderen ind til “hvor kender I os fra, hvad kender I til os?”
at 8 ud af 10 mæglere siger at de ville spørge mere ind til købere og sælgere i telefonen hvis de havde mere tid
at 7 ud af 10 medarbejdere mener at de kunne lave en bedre intern “aflevering”
at 9 ud af 10 interne medarbejdere (sagsbehandlere, trainees, mm) siger at de mangler værktøjer til at spørge mere ind til kunderne

HVORDAN ER KVALITETEN AF TELEFONBETJENINGEN I JERES BUTIK? HVOR GODE ER I TIL AT SPØRGE IND TIL KØBER OG SÆLGERE? HVOR GODE ER I TIL AT LAVE “DEN GODE AFLEVERING” INTERNT? (UDDYBENDE INFORMATION TIL KOLLEGA)

Datagrundlaget er mystery shopping, sambesøg og samtaler med mæglere i 2015 og 2016.
Vi vil tilbyde jer et gratis inspirationsmøde på 1 time, hvor I vil blive inspireret med vores bedste oplevelser på fremvisninger med mæglere i hele landet.